miércoles, 17 de febrero de 2010

sóc calculador

la gent, aquella massa social aliena a nosaltres i que sempre es pensa que té raó, però no sap que sóc jo qui la té, li agrada molt valorar el temps. sovint la gent dona un valor X al temps, com per exemple les hores treballades, les hores d'oci, ... però i les hores mortes qui les compabilitza i les quantifica?

deixant de banda que de mitjana perdem un terç de vida dormint, de fet jo no considero que es perdi sinó que es tracta d'una inversió en salut (jo hi inverteixo la meitat de la meva vida, a ple rendiment per això eh!).

molts haurem escoltat una frase de merda, entre moltes d'altres com, el temps és or!
doncs, basant-me en aquesta premisa, plantejo hipòtesi segons la qual vull determinar si els temps que he estat a les estacions de la (puta!) renfe m'haurien d'immdemnitzar o no segons la pasta que m'he estalviat colant-me.

FETS:

1. porto 5 anys utilitzant rodalies renfe (lo de les carreres de 4 anys és orientatiu) per anar a la universitat
2. el primer any pagava religiosament el bitllet correctament: 50/30 2 zones (preu de l'època 44.50 + o - )
3. el segon i el tercer, utilitzava t-10 d'1 zona per anar i de 2 per tornar
4. el quart, només usava t-10 per anar i cap per tornar
5. fins el moment aquest curs també estic utilitzant la mateixa tècnica que en el 4rt i suposem que ho seguiré fent fins que s'acabi.
6. suposem que el 5% del viatges ho he fet acompanyant a ma mare amb cotxe que treballa al costat de la uab i no ha suposat cap cost (almenys per la meva butxaca)
7. suposem un preu mitjà de 7.30 € el bitllet T-10 (de mitja per la inflació)
8. suposem que un curs consta de 180 dies en 9 mesos
9. suposem una mitja de retard del tren d'anada de 2 minuts/dia
10. suposem una mitja en l'espera de tren de 11 minuts al tornar (no nois, no passa tan sovint com els fgc sinó cada puta mitja hora)

el nou logo proposat pels usuaris

llavors tenim que

- si hagués pagat correctament durant els 5 anys (comptant la inflació del 7% annual):

1er any 44.5 x 9 mesos
2on any +47.6 x 9 mesos
3er any + 50.9 x 9 mesos
4rt any + 54.4 x 9 mesos
5è any + 58.2 x 9 mesos
-------------------
= 2300 € - el 5% en cotxe =2185 €

- el que he pagat realment

1er any 44.5 x 9 mesos
2on any +(7.3 x 18 +14.6 x 18) --> 18 t-10 1 zona i 18 t -10 2 zones
3er any + (7.3 x 18 +14.6 x 18) --> the same
4rt any + 7.3 x 18
5è any + 7.3 x 18
-------------------
1451.7 - 5% en cotxe = 1379.2 €

- m'he estalviat 2185 - 1379.2 = 805.8 € que he estafat a la renfe (i a l'estat)

- però si comptabilitzem els minuts de retard dels putos trens i el temps d'espera degut a la baixa freqüència de pas tenim:

qualsevol merda d'estació de renfe


retards: 2 minuts/dia x 180 dies x 5 anys = 360 minuts/curs (6 hores) i 1800 en total (30 h)

esperes: 11 minuts/dia x 180 dies x 5 anys = 1980 minuts/curs (33 h) i 9900 en total (165 h)

TOTAL: 195 h menys el 5 % representen 185.25 hores perdudes

si valoro el meu temps a 5 €/hora, suma 926.25 € però encara s'han de restar 805.8€ doncs em queda el superàvit de 120.45 €. no sembla gaire però si us dic que m'han estafat 7 dies amb 17 hores i mitja què dieu llavors?

CONCLUSIÓ: torneu-me la setmana de vida que m'heu robat fills de puta!

BIBLIOGRAFIA:

Enlarge your penis now! D. Peterson 2007. Editorial Jumaiva
Learn how to fuck like a pornstar. S. Stylez & K. Summers 2009
Viquipèdia.com (sempre en català encara que no hi hagi ni tres quartes parts)

6 comentarios:

  1. Je, je, jo també era dels que em colava a la Renfe per ana a la Uni!. I pel que fa als FGC, com deien l'Odi Social: Que pagui Pujol!

    ResponderEliminar
  2. Segons sembla estudia Economia o alguna cosa semblant? Aquesta setmana, per desgràcia, no tornarà. Serà el seu "dèficit particular" a sumar al general "dèficit fiscal".

    ResponderEliminar
  3. Aquest temps, en comptes de pagar-se'l amb diners, podrien fer-ho en espècies. El pagament consistiria en deixar que vostè pogués jugar amb els trens durant una setmana com si fos un Ibertren, però amb trens de veritat i la Renfe correria amb les despeses derivades de les fatals conseqüències que aquest experiment tingués per a la resta d'usuaris de la línia... metges, enterraments, protesis...

    ResponderEliminar
  4. - txisky: ara mateix el clamor popular crida 'que pague zapatero!'

    - albert: diguem que el que estudio (si és que estudio) no té gaire a veure amb economia. però sovint he sentit una frase que sembla veritat 'en aquest país tothom es creu capacitat per ser ministre d'economia i entrenador de futbol'

    - remitjó: només de pensar-ho m'estic posant catxondo! lo de bèlgica quedaria curt en comparació a l'estropici que causaria

    ResponderEliminar
  5. 2 paraules que poden canviar-li la vida: TARGETA ROSA.

    ResponderEliminar
  6. renfe és pèrdua de diners i de temps.. res nou! són uns cabrons.. la solució; amb cotxe, o pis compartit a Barcelona.. tot i que no sé si acaba sent més pràctic! (els càlculs els deixo per tu.. a mi els números em fan venir mal de cap!)

    apa!

    ResponderEliminar